پمپ معدنی

دستگاه اوواش چیست و چه کاربردی دارد؟

آراد ماشین|دستگاه اوواش

مقدمه

دستگاه اوواش از جمله پر کاربردترین تجهیزات معدنی است که وظیفه آبگیری محصولات معدنی را بر عهده دارد. به طور کلی این دسته تجهیزات درکنار تجهیزات شست و شوی قرار می گیرد و و ظیفه آن آبگیری انواع مواد معدنی به خصوص شن و ماسه است. این مدل از تجهیزات خشک کن، قادر هستند میزان رطوبت موجود در مصالح معدنی را تا میزان رطوبت بهینه کاهش دهد. عموما این میزان رطوبت با توجه به وزن مخصوص خاک ( جنس خاک، درصد تراکم خاک و …) مورد نظر اندازه گیری می شود.

آراد ماشین|دستگاه اوواش

چرا به دستگاه اوواش نیاز است؟

دستگاه اوواش قادر است درصد زیادی از رطوبت مواد معدنی را حذف نماید. به طور کلی فرآوری به وسیله آب یکی از پر کاربردترین و بهترین روش های فرآوری مواد معدنی است. عمدتا در روش فرآوری به کمک آب، روش جدایش ثقلی نقش اساسی را در فراوری مواد معدنی ایفا می کند. به طور کلی حرکت آب از میان مواد معدنی سبب می شود تا باطله های موجود ( موادی که مطلوب ما نیستند) به علت داشتن وزن نسبتا کمتری نسبت به ماده معدنی اصلی، جدا شده و به این ترتیب عیار و درجه خلوص ماده مورد نظر افزایش پیدا می کند. البته این برای حالتی است که ماده معدنی مورد نظر از وزن مخصوص بیشتری نسبت به سایر مواد معدنی موجود برخوردار باشد. بنابراین با استفاده از این روش فرآوری یعنی شست و شوی ماسه و سایر مواد معدنی می توان تا حد قابل توجهی عمل پر عیار سازیرا به انجام رسانید.. اما مواد معدنی مورد نظر تا حد معینی می توانند رطوبت داشته باشند. از همین رو نیاز به دستگاهی وجود دارد که به کمک‌ آن بتوان تا حد قابل توجهی رطوبت شن و ماسه و به طور کلی مواد معدنی را کاهش داد. دستگاه اوواش یکی از این تجهیزات است که به کمک آن می توان رطوبت را تا حد بهینه، کاهش داد.

 

نحوه عملکرد دستگاه اوواش

به طور کلی در دستگاه اوواش مواد به همراه آب به درون مخزن هدایت می شوند. سپس دوغاب حاصله با استفاده از یک اسلاری پمپ، به سمت هیدروسیکلون هدایت می شود. در هیدروسیکلون جدایش ذرات درشت و سبک اتفاق می افتد. پس از آنکه جدایش مورد نظر اتفاق افتاد، مواد مورد نظر به همراه آب روی یک سطل سرندی خواهند ریخت. روی این سطل عمدتا از توری های پلی اورتان استفاده شده است. این توری ها عمدتا از دارای حفره های بسیار ریزی در حد، ۱۰۰ میکرون هستند. وجود این حفره سبب می شود تا علاوه بر حفظ مواد ریز مورد نظر، آب آن نیز گرفته شود. در این دستگاه حرکت مواد در جهت عکس سبب می شود تا حدود ۱۲ درصد از رطوبت مواد معدنی مورد نظر کاهش پیدا کند.

 

تفاوت دستگاه اوواش و خشک کن سرندی

به طور کلی دستگاه اوواش و دستگاه خشک کن ماسه سرندی در نحوه عملکرد آن ها است. عمدتا دستگاه های خشک کن سرندی تنها وظیفه دارند تا رطوبت موجود در مواد معدنی را کاهش دهند. این در حالی است که اوواش به گونه ای طراحی شده است تا علاوه بر آبگیری، عمل شست و شوی ماسه را نیز به خوبی انجام دهد. از همین رو می توان گفت این دستگاه عملکرد دو جانبه دارد.

آراد ماشین|دستگاه اوواش

ویژگی های دستگاه اوواش

به طور کلی این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که میزان رطوبت موجود در مواد معدنی را تا حد بهینه کاهش دهد. همانطور که گفته شد، این رطوبت متناسب با وزن مخصوص هر ماده معدنی است. با تنظیم شیب توری های پلی ارتان قرار داده شده در این دستگاه می توان تا حد قابل قبولی به این رطوبت دست پیدا کرد:

 

تولید مواد همگن

یکی از مهمترین ویژگی های دستگاه اوواش تولید مواد همگن است. به طور کلی قرار دادن توری هایی با شیب ۳ درجه و قطر های ریز سبب شده تا این دستگاه به خوبی بتواند مواد معدنی را به صورت کاملا همگن و یکدست مطابق با استاندارد های موجود ارائه کند. از همین رو استفاده از این دستگاه در دستور کار بسیار از صنایع معدنی قرار گرفته است.

 

قابلیت آبگیری مواد در تناژ بالا

به طور کلی دستگاه اوواش به گونه ای طراحی شده است که نرخ بار ورودی و به تناسب آن نرخ بار خروجی بسیار زیادی داشته باشد. این قابلیت در این دستگاه سبب شده تا به کمک آن بتوان در هر ساعت حدود ۱۵۰ مواد معدنی را آبگیری نمود. به این ترتیب می توان گفت که این دستگاه بازدهی و عملکرد مناسبی را از خود نشان می دهد.

 

قابلیت تنظیم رطوب

یکی از مهمترین ویژگی های دستگاه اوواش قابلیت تنظیم رطوبت آن است. همانطور که گفته شد، در این مدل از تجهیزات خشک، زاویه توری مورد نظر قابل تنظیم است و همین امر سبب شده تا میزان آبگیری و رطوبت مواد معدنی قابل تنظیم باشد.

آراد ماشین|دستگاه اوواش

تعمیر و نگهداری آسان

تعمیر و نگهداری یکی از مهمترین پارامترهایی است که در هنگام خرید تجهیزات معدنی باید در نظر گرفته شود. یکی از آسیب هایی که در تجهیزات معدنی شایع است، آسیب ناشی از سایش است. به همین منظور عمدتا توری هایی که در این دستگاه قرار داده می شوند، از جنس پلی اورتان و ضد سایش هستند. ساختار دستگاه اوواش به نحوی طراحی شده است که ضمن داشتن استهلاک بسیار پایین، بتوان صفحه های رویی آن را در کمترین زمان ممکن تعویض نمود.

 

ما در آراد ماشین با بهره گیری از تیمی متخصص و حرفه ای در زمینه تولید انواع ماشین های معدنی گام های بزرگی برداشته ایم و پیوسته در تلاشیم تا با ارائه دستگاه هایی با تکنولوژی روز دنیا، نیاز معادن را برطرف سازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر هم اکنون می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *